Banki kontaktują się z klientem nie tylko w sprawie oferty

Banki kontaktują się z klientem nie tylko w sprawie oferty – przekonała się o tym bardzo naiwna tarnobrzeżanka, która odebrała telefon ze swojego banku po godzinie 23:00. Chciała obejrzeć film, mogła stracić wszystkie środki na koncie. Takich naiwnych osób nadal jest niestety wiele.

Sytuacja w kraju, związana z pandemią koronawirusa zmusza nas do pozostania w domach. Nadrabiamy zaległości w czytaniu, porządkujemy mieszkania, spędzamy czas z rodziną. Robimy zakupy w Internecie. Oglądamy także filmy, niejednokrotnie korzystając z dostępnych serwisów. Z takiego serwisu postanowiła skorzystać pewna tarnobrzeżanka. W porę jej nieostrożność została wychwycona przez bank.

– Postanowiłam zarejestrować się w popularnym serwisie do oglądania filmów on-line. Pojawiła się informacja, aby podać swoje imię i nazwisko oraz numer karty kredytowej z numerem CVC. Jasno zaznaczono, że podanie numerów jest niezbędne do rejestracji i weryfikacji klienta i że nie będą pobierane żadne opłaty. Zaznaczam, że jest to bardzo popularny serwis do oglądania filmów. W kilka sekund po wpisaniu ostatniego numeru CVC zadzwonił telefon. Bardzo uprzejmy pan z banku poinformował mnie, że bank zanotował nietypową transakcję na kwotę 10 euro. Poinformował, że zostałam przekierowana na inną stronę i z ogromnym prawdopodobieństwem wykradziono mi dane i moje konto nie jest bezpieczne. Zaproponował zastrzeżenie karty, co niezwłocznie uczyniłam – wyznaje ofiara oszustwa internetowego.

Szczęśliwie, bank w którym środki gromadzi pani, którą próbowano oszukać prowadzi całodobowy monitoring transakcji kartami.  Monitoring taki jest obecnie prowadzony przez wszystkie centra rozliczeniowe oraz przez niektóre banki. Monitoring, prowadzony przez bank wydający kartę, dzięki informacjom, jakie posiada o swoim kliencie oraz specjalnym algorytmom, wychwyci większość prób nieautoryzowanego użycia karty lub danych o niej. Reakcją banku na podejrzenia o oszukańczej transakcji jest próba kontaktu z klientem. Kontakt taki następuje przez telefon. Banki posiadają różne procedury na wypadek sytuacji, gdy nie można nawiązać kontaktu z klientem.

Strona na którą próbowano się zalogować już nie istnieje.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *