Rodzicu, można inaczej!

logo BP tbg e1523428244834 300x66 - Rodzicu, można inaczej!„Książki, które czytamy, odpowiadają na pytania,
o których istnieniu nawet nie wiedzieliśmy.”

Axel Marazzi

 

„Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole”
Katarzyna Klimek-Michno

Książka dla rodziców lub nauczycieli, którzy chcieliby zaszczepić w dzieciach sympatię do literatury oraz w 100% wykorzystać jej potencjał. Autorka, Katarzyna Klimek–Michno zainspirowana własnymi dziećmi stworzyła cenny zbiór będący dużą pomocą dla rodziców, którym czasami brakuje inspiracji na kreatywne zabawy z potomstwem.

Pozycja składa się z 7 rozdziałów, które zostały podzielone na wiele kategorii. Autorka wyróżniła zabawy polegające na zaangażowaniu plastycznym, językowym czy muzyczno – ruchowym.

To ciekawa pozycja, która z pewnością wzbogaci zarówno życie małych domowników, jak i przedszkolaków czy dzieci z pierwszych klas szkoły podstawowej.

„Rodzicu, można inaczej. 80 porad wychowawczych w pigułce”
Joanna Hudy

Joanna Hudy od lat interesuje się tematem relacji rodzic-dziecko. Jest autorką bloga „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” (www.jakmowic.org.pl), trenerem parentingowym i realizatorką Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. W roku 2016 e-book „Rodzicu, jak mówić” napisany przez Joannę Hudy, otrzymał Certyfikat Jakości LUAU EKSPERTA 2016/2017.

Od autorki: „Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku, proponuję Ci książeczkę z 80. poradami, które mogą służyć jako konkretne drogowskazy na drodze do budowania pełnej empatii relacji z dzieckiem. Relacji, w której będziesz przewodnikiem, wskazującym jasne oczekiwania i stawiającym wymagania. Przewodnikiem, który kocha i wymaga. Życzę Ci, by zebrane tu porady pomogły Tobie i Twojej rodzinie uniknąć zbędnych napięć i szybko załagodzić te, które Was zaskoczą”.

AAC dla każdego. Poradnik dla rodziców i terapeutów
Magdalena Nosko–Goszczycka

Pomimo, że mowa, podobnie jak inne kluczowe funkcje życiowe człowieka, rozwija się w sposób naturalny, uważana jest za coś cudownego, ponieważ to cecha właściwa tylko ludziom. Każdy rodzic z utęsknieniem czeka na pierwsze słowa swojego dziecka i późniejszy bujny rozkwit słownictwa.

Niekiedy jednak, mamy do czynienia z sytuacją, w której proces ten nie zachodzi. Powodem jest zazwyczaj odmienna ścieżka rozwoju dziecka pod względem ruchowym, sensorycznym i intelektualnym. Wspomagające i alternatywne metody komunikacji (ang. augmentative and alternativecommunication – AAC) umożliwiają dziecku rozwinięcie zdolności porozumiewania się i dają mu szansę na wyrażenie siebie.

Ta publikacja to przewodnik mówiący o tym, dlaczego i w jaki sposób należy stosować wspomagające i alternatywne metody komunikacji, które jedynie na początku wydają się trudne i skomplikowane. Autorka w przystępny sposób przedstawia kolejne etapy wdrażania procedur AAC.

Wymienione pozycje dostępne są w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnobrzegu, ul. Wyspiańskiego 2A. Przypominamy, że prócz nauczycieli i studentów, do biblioteki może zapisać się i korzystać ze zbiorów każdy. Zapraszamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *