Wkrótce otwarcie Dziennego Domu „Senior+” w Tarnobrzegu

W piątek, 14 lutego 2020 r. o godz. 10:30 w budynku przy ul. Sandomierskiej 25 w Tarnobrzegu nastąpi uroczyste otwarcie Dziennego Domu „Senior+”.

Dzienny Dom „Senior+” przygotowany jest na przyjęcie 50 seniorów. Placówka czynna będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30. Uczestnicy będą mogli korzystać z obiadów przygotowanych w kuchni Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, które będą dowożone do budynku przy ul. Sandomierskiej. W placówce zatrudniono cztery osoby, w tym kierownika.

Do Dziennego Domu „Senior+” w pierwszej kolejności przyjęte zostały osoby, które od lat czekały na miejsce w tego typu placówce. W przypadku większej liczby chętnych, będzie utworzona lista rezerwowa.

Dzienny Dom „Senior+” utworzono w ramach wieloletniego Programu „Senior+”.

Na parterze budynku utworzono następujące pomieszczenia:

  1. Sala ogólnodostępna, pełniąca funkcje jadalni i świetlicy – wyposażona w stoły, krzesła, komody, regały, telewizor oraz wieżę audio (standard minimum określony w ramach Programu).
  2. Kuchnia ze zmywalnią przystosowana do wydawania posiłków – wyposażana w meble, płytę indukcyjną z piekarnikiem, kuchenkę mikrofalową, zmywarkę, lodówkę, robot kuchenny, stół, krzesła, garnki i odpowiednie naczynia oraz inne sprzęty i przybory kuchenne (standard minimum).
  3. Sala do utrzymania aktywności ruchowej – wyposażona w drabinki, materace, rotory do rąk i nóg, ergometry rowerowe, platformę wibracyjną, tablicę oporową do ćwiczeń manualnych, piłki rehabilitacyjne oraz krzesła (standard minimum).
  4. Pokój zabiegowo-pielęgniarski – wyposażony w kozetkę lekarską, szafę medyczną oszkloną, parawan medyczny, ciśnieniomierze, meble biurowe (standard minimum).
  5. Łazienka z trzema toaletami i umywalkami (w tym dla osób niepełnosprawnych) oraz prysznicem z krzesełkiem i uchwytami. (standard minimum).
  6. Szatnia – zlokalizowana w obszernym holu, wyposażona w indywidualne szafki dla uczestników, ławki i lustra (standard minimum).
  7. Pomieszczenie klubowe – wyposażone w regały z książkami i prasą, kanapę, fotele, stół, krzesła, telewizor z szafką, laptop z dostępem do Internetu, biurko z krzesłem obrotowym i lampkami (standard ponad minimum).
  8. Sala terapii zajęciowej – wyposażona w regały, stoły, krzesła (standard ponad minimum).

Na piętrze budynku przebudowano trzy pomieszczenia: pokój przeznaczony dla administracji – kierownika Domu oraz pokój socjalny dla pracowników, w którym pracownicy będą mieć możliwość przygotowania i spożywania posiłków, a także przechowania odzieży prywatnej (w tym wierzchniej i innych rzeczy) oraz odzieży służbowej. Oba pomieszczenia wyposażone zostaną w odpowiednie meble oraz sprzęty biurowe. Ponadto na piętrze planuje się utworzyć w jednym pomieszczeniu wydzielone miejsce na pralkę i do prasowania wyposażone w pralko-suszarkę, żelazko, deskę do prasowania i suszarki (standard ponad minimum określonym w Programie).

W budynku zamontowano także windę.

Info. UM Tarnobrzeg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *