Witaj wiosno

Nadeszła wiosna, aura będzie nas zapraszać do aktywności na świeżym powietrzu. Do dyspozycji mamy rower, bieganie, a nawet spacery. Każda aktywność na powietrzu pozwala nam dotlenić organizm. Dość przebywania w zamkniętych pomieszczeniach. Czas na odetchniecie pełną piersią. Warto zapomnieć, choć na chwilę o Internecie, telewizji, a zrobić coś dla siebie. Dłuższe wycieczki, czy intensywne ćwiczenia wymagają od nas dostarczania zdrowych kalorii. Przy aktywności fizycznej nie można zapominać o jedzeniu i piciu, a także o dobrym śnie. Te cztery elementy składają się na nasze zdrowie, naszą formę i dobre samopoczucie. Jeżeli do tego dołożymy spotkania z ludźmi, którym sprzyja wyjście z domu to mamy idealną sytuację, aby wieść szczęśliwe życie.

Baton, któremu nie można się oprzeć

Do picia wystarczy nam zwykła woda, można dodać do niej nieco soku z cytryny oraz szczyptę soli kuchennej. Będzie smaczniejsza i dzięki temu dodamy również odrobinę mikroelementów. Po drugie nie będzie „przelatywała” przez nasz organizm, a łatwiej będzie przez niego przyswajana. Na długie wycieczki proponuję smakowite batony, własnej produkcji. Tanie, bez zbędnych dodatków chemicznych i pełne kalorii i substancji odżywczych. Inspiracją był tu przepis uzyskany od zawodowych sportowców, którzy zjadają je w trakcie zawodów. Po zakończeniu aktywności można oczywiście zjeść dobry obiad, jako nagroda za wysiłek, ale o tym nieco później.

Przepis na brytfankę batonów:

Składniki:

Rozgniecione banany – 7 małych bananów

Nasiona dyni – 0.5 kubka

Mieszanka suszonych owoców (dowolnie, ja użyłem rodzynek, daktyli, śliwek suszonych) – 0.75 kubka

Płatki owsiane – 2 kubki

Nasiona siemienia lnianego – 0.5 kubka

Ziarno słonecznika – 0.5 kubka

Posiekane migdały – 0.5 kubka

Posiekane orzechy pekan lub włoskie – 0.5 kubka

Cynamon i sól do smaku. Ja dodałem jeszcze nieco mielonego kardamonu.

Sposób przygotowania:

Rozgnieć dokładnie banany, dodaj: pestki dyni, mieszankę suszonych owoców, płatki owsiane, siemię lniane, ziarno słonecznika, posiekane migdały i orzechy. Dodaj: cynamon, kardamon i sól. Zmieszaj na jednolitą masę. Jeżeli masa będzie sucha dodaj nieco dobrego soku, może być z jabłek.

Przełóż na brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia i piecz przez 20 minut w temperaturze 170°C, aż się masa uzyska złoty kolor.

Pozostaw do wystygnięcia (ok. 10 minut). Pokrój w batony. Po całkowitym wystygnięciu można zawijać je w papier do pieczenia i zabierać w kieszeń na wycieczkę.

Robert Chrząstek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *